کسب سود در بازارهای خرسی بسیار دشوار است؛ اما باید توجه داشت که سود بردن در بازار صعودی که یک امر بدیهی است، بنابراین یک سرمایه‌گذار یا تریدر موفق باید بتواند در بازارهای نزولی هم کسب سود کند. اگر به یاد داشته باشید سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از بدترین بازارهای نزولی در تاریخ ارزهای دیجیتال شناخته شد، اما در همان سال و بین انبوه دارایی هایی که شیب نزولی را طی می کردند، بسیاری از دارایی هایی هم بودند که توانستند رشد کنند. پر واضح است که صحبت مردن درباره این مسائل بسیار ساده تر از عمل کردن به آن است اما در ادامه این نوشته توضیح خواهیم داد که چگونه از بازار خرسی یا نزولی کسب درآمد کنید.

اصلا بازار خرسی و گاوی چیست؟

اگر سابقه حضور در بازارهای مالی را داشته باشید، قطعا اطلاع دارید که منظور از بازارهای خرسی و گاوی چیست، اما ما اینجا خیلی کوتاه آنها را برای شما یادآوری میکنیم.

زمانی که بازار رو به رشد است و قیمت ها در حال افزایش هستند به این بازار بازار صعودی گفته می شود و شاخ های گاو نماد این بازار است. اما در حالت برعکس زمانی که قیمت ها رو به پایین در حرکت هستند و همچنین رکود در اوضاع اقتصادی حاکم باشد، گفته می‌شود که وضعیت بازار از نوع خرسی است. برای درک بهتر این مفهوم می‌توان پایین گرفتن پنجه خرس در هنگام مقابله با رقیب را به نزولی بودن بازار نسبت داد. در بازارهای گاوی  و زمانی که قیمت ها در حال افزایش است، اصل بر این است که شما باید بتوانید کسب سود داشته باشید. اما وقتی بازار خرسی می‌شود، بیشتر افراد توان سود گرفتن را از دست می‌دهند. در این بین فقط افرادی می‌توانند از وضعیت نزولی بازار به نفع خود استفاده کنند که حقیقتاً با استراتژی‌های قوی‌تری آشنا باشند و دقیقاً بدانند که باید در این شرایط چه تصمیمی بگیرند.

سود در بازارهای خرسی

دور اندیشی؛ برای کسب سود در یک بازار خرسی بایستی علاوه بر داشتن قدرت مهارت ترید کردن، دوراندیش هم باشید.

در همین رابطه بخوانید؛ مدیریت ریسک در سرمایه گذاری های مالی

بررسی پروژه های قوی

 واقعیت این است که دارایی‌های اساساً قوی در دراز مدت بهتر از دارایی‌های ضعیف عمل می‌کنند. زمانی که بازار نزولی است، یکی از اساسی ترین عامل ها، سودمندی توکن است. اگر مردم روی خوشی به خریداری و نگهداری یک توکن نشان دهند، پس همیشه تقاضای خرید آن توکن وجود دارد. به همین ترتیب، اگر شرکتی که در پشت پروژه قرار دارد، شهرت بالایی داشته و شناخته شده باشد، دارندگان فعلی توکن آن شرکت برای ادامه سرمایه‌گذاری خود روی آن راضی‌تر خواهند بود.

سرمایه انسانی؛ یک تیم قوی با سابقه به شدت میتواند در طول مسیر تاثیر مثبتی داشته باشد. بنابراین یک پروژه قوی پروژه ای است که در مرحله اول از پشتیبانی یک تیم قوی بهره می برد.

تامین مالی

 بسیار مهم است که در هنگام سرمایه گذاری در بازارهای خرسی در یک پروژه سابقه مالی آن پروژه را بررسی کنید. پروژه هایی که بودجه ضعیفی دارند، هنگامی که بازار نزولی است روزگار بسیار سختی را سپری خواهند کرد. آنها برای عبور از این بحران معمولا دست به فروش توکن های خود میکنند که منابع مالی مورد نیاز خود را به دست آورند. اما در مقابل آنها پروژه های که بودجه قوی دارند، می‌توانند از بازارهای نزولی برای جذب استعدادهای برتر و به دست آوردن دارایی‌های کم‌ارزش‌شده استفاده کنند. به این ترتیب، عاقلانه است که در بازار خرسی روی پروژه‌هایی تمرکز کنید که از بودجه مالی مناسب برخوردارند.

قدرت جامعه

یک جامعه وفادار و پرشور می‌تواند نشانه قدرت یک پروژه در بازار باشد. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که یک پروژه در زمان‌های سخت حمایت می‌شود یا خیر. برخی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی این موضوع، ردیابی رشد یا کاهش تعداد دارندگان یک توکن، وضعیت رسانه‌های اجتماعی پروژه و مشارکت جامعه در آن است!

بررسی عملکرد تاریخی یک پروژه

یکی از کارهای بسیار مهمی که می توان در زمان بازار نزولی انجام داد، این است که سابقه اون پروژه در دوره قبلی بازار نزولی را بررسی کنید. بررسی عملکرد ارز دیجیتال انتخابی شما در دوره‌های نزولی است (مانند بازار نزولی سال ۲۰۱۸). این موضوع می‌تواند شامل عملکرد در برابر دلار ایالات متحده (USD) یا عملکرد نسبی آن‌ها در برابر  بیت کوین (BTC) یا یک ارز دیجیتال اصلی دیگر باشد. وقتی دارایی‌هایی را شناسایی کردید که تمایل به کاهش روندهای نزولی دارند، بهتر است دلایل قدرت نسبی آن‌ها را بررسی کنید.

برای اینکه در یک سرمایه گذاری موفق شوید ابتدا بایستی به نکات مهم سرمایه گذاری اشراف کامل داشته باشید. این مقاله در وبلاگ تیبوبیت، نکات مهمی را درباره سرمایه گذاری با شما مطرح میکند.

پر سود باشید.

فردا را معامله کنید

دسته بندی شده در: