ترید بر اساس اخبار بار بین برخی از افرادی که بازارهای مالی را رصد می کنند یک روش مرسوم است. بازارهای مالی به خصوص بازار کریپتو به شدت از اخبار پیرامون خودشان تاثیرپذیر هستند. روند صعودی یا نزولی برخی از ارزهای دیجیتال گاهی با توییت یک فرد خاص تغییر پیدا می کند و با توجه به دنیایی که در آن در حال زندگی کردن هستیم که اخبار به راحتی هرچه تمام‌تر در دسترس همه افراد قرار می گیرد، رویددادهای فعلی یا گذشته تاثیر به سزایی در آینده خواهند داشت، پس معالمله بر اساس اخبار در دنیای ارز دیجیتال می تواند یک استراتژی موثر در کسب سود شما باشد.

تاثیر اخبار

اخبار منتشر شده می توانند تاثیر مثبت یا منفی روی بازار داشته باشد. درواقع کمی پس از انتشار خبر سرمایه گذاران با تحلیل خبر به این نتیجه می رسند که تاثیر آن خبر روی بازار منفی یا مثبت است. خبرهایی از جمله جنگ روسیه یا سقوط صرافیFTX خبرهایی بودند که تاثیرات منفی به روی بازار گذاشتند و در مقابل حمایت های افراد مشهور از یک ارز دیجیتال خبرهایی هستند که حداقل در کوتاه مدت به رشد آن ارز کمک می کنند. البته نکته ای که مهم این است که همیشه فهمیدن مثبت یا منفی بودن خبر کار ساده ای نیست وقتی خبری منتشر می شود بایستی به نکاتی مثل منبع خبر و منطقه جغرافیایی که آن خبر منتشر می شود دقت بسیاری داشت. با توجه به همه این اطلاعات برخی افراد هستند که معامله خود در ارزهای دیجیتال  را صرفا از روی خبرهای منتشر شده  دنبال می کنند.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال یک بازار به شدت نوسان دار است و اخبار به روی آن تاثیر زیادی دارد، می توان با رعایت چند نکته با دنبال کردن اخبار، سود نسبی خوبی از این بازار به دست آورد.

معامله با خواندن اخبار

برای ترید بر اساس اخبار، اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که چه زمانی اخبار را دنبال کنید. برای رعایت این نکته بایستی یک سایت معتبر که اخبار ارزهای دیجیتال را خیلی خوب پوشش میدهد در نظر بگیرید. اما  این نکته را فراموش نکنید که معامله با اخبار یک استراتژی پر ریسک است که علاوه بر سود می تواند با ضررهای احتمالی هم همراه باشد.

ابزارهای تحلیلی

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هرگونه سرمایه گذاری و معامله آنچه را که در ذهن دارید در محیط های شبیه سازی شده امتحان کنید بعنوان مثال وبسایت تریدینگ ویو یک پلتفرم محبوب است که امکان تجزیه و تحلیل آنلاین  نمودارها را به کاربران ارائه میدهد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در معامله بر اساس اخبار شما بایستی یک تقویم اقتصادی از رویدادهای اقتصادی سراسر جهان از قبل تهیه کنید و قبل از معامله آنها را رصد کنید.

معامله با خبر

تحلیل خبر

برای معامله با خبر باید توان تحلیل خبر را داشت. تحلیل خبرهم درواقع چیزی بیشتر از واکنش معامله گران و سایر افراد نیست.

واکنش ها اما دو بخش دارند، بخش اولیه و واکنش ثانویه.

واکنش اولیه (Initial response)،  همان واکنش لحظه شنیدن خبر است، این واکنش بسیار کوتاه و ناگهانی است. این واکنش شدید و ناگهانی خود را در چارت نشان میدهد. قیمت ها ابتدا به یک سمت می روند و لحظه ای بعد به سمت دیگر.

پس از گذشت مدتی از اتشار خبر، تریدرها شروع به تحلیل خبر می کنند. که این همان واکنش ثانویه

  (second response)  است. در این حالت تریدرها، متوجه تاثیر خبر شده اند و مجددا حجم سنگینی از معاملات صورت می‌گیرد.

نکته مهم ترید با اخبار

اینکه شما با دنبال کردن اخبار، به دنبال معامله کدام ارز هستید بسیار مهم است. برخی از ارزها پر نوسان و برخی کند نوسان هستند. بایستی پیش از معامله نوسان ارز خود را مورد سنجش قرار دهید. معامله در ارزهای پر نوسان اگر چه ریسک بسیار بیشتری دارند اما بازده بیشتری هم خواهند داشت. یعنی در مدت زمان کمتری به پول بیشتری خواهید رسید.

در همین رابطه بخوانید، نکات مهم سرمایه گذاری.

هر استراژی برای معامله میتواند ریسک های خود را داشته باشد. ترید بر اساس اخبار هم معایب و مزایای خود را دارد.

مزایا

  • معامله بر اساس اخبار فرصتی نسبتا مناسب برای  سودآور در زمانی سریع به‌وجود می‌آورد.
  • رویدادهای خبری گوناگون  میتواند سبد دارایی معامله‌گران را متنوع ‌کند.
  • پیگیری اخبار می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا استراتژی‌هایشان را از قبل برنامه‌ریزی کنند.

معایب

  • رویدادها و اخبار بسیار پیش‌بینی‌نشدنی هستند و همین امر آن‌ها را برای معامله بسیار خطرناک می‌کند.
  • قیمت‌ها ممکن است واکنش متفاوتی به برخی اخبار نشان دهند (قیمت هر ارز می‌تواند افزایش یابد؛ حتی اگر خبر نشان دهد که باید سقوط کند).
  • واکنش قیمت به رویداد خبری می‌تواند بسیار کوتاه‌مدت باشد و معامله‌گران را در موقعیت‌های ناخواسته در بازار می‌تواند به‌دام بیندازد.

پس از دنبال کردن اخبار و تصمیم برای خرید یا فروش ارز خود می توانید از سایت صرافی ارز دیجیتال تیبوبیت استفاده کنید.