روش خرید بیت کوین

سعی داریم تا در این مقاله، به‌زبان ساده روش های خرید بیت کوین و ذخیره امن این ارز دیجیتال را توضیح می‌دهیم.

  • نصب کیف پول بیت کوین
  • پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال معتبر
  • انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
  • اقدام به خرید بیت کوین

از آنجایی که می‌دانید بیت کوین به شکل فیزیکی موجود نمی‌باشد پس خرید و فروش بیت کوین  به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. از طرف دیگـر هـم بزرگـترین سوال افـرادی که تازه با این ارز آشـنا شده‌اند این است که آیا باید حتمـاً یک بیت کوین خرید؟ نه، حتمـاً لازم نیست یک واحـد کامل بیت کوین خـریداری کـنید. برای خرید این ارز دقیقا مانند طلا که می‌‌توانید چند گـرم از آن را خـریداری کنید، بیت کوین هم می‌شود نسبت به قیمتی که دارد تا 8 واحد اعشاری خرید کرد.

بیت کوین را می‌‌شود به روش‌های زیادی مانند گروه‌های تلگرامی یا واتس‌اپی و یا حتی از اشـخاص حقیقی خریداری کرد،  اما این روش های خرید بیت کوین روش امنی به حساب نمی‌آیند. امن‌ترین روش، مـراجعه به یک وب‌سایت صرافی ارز دیجـیتال معتبر است. همـانطور که مـی‌دانید معـامله این ارز به صـورت نیمه ناشناس انجام می‌شود و به همین دلیل خرید این ارز دیجیتال از طریق شبکـه‌هـای اجـتماعی و افـرادی که شناخت کافی از آنها ندارید، بسیار پر ریسک است  و در صورت بروز مشکل، پیگیری‌های قضایی بعدی بسیار سخت خواهد بود.

برای خرید بیت کوین از یک صرافی ارز دیجیتال کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- نصب کیف پول بیت کوین

    ( در صورتی که سایت صرافی مورد نظر شما، پس از ثبت نام برای شما کیف پول اختصاصی تشکیل ندهد. ما در صرافی تیبوبیت پس از احراز هویت کیف پول اختصاصی هر ارز را تشکیل می‌دهیم).

2- پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال معتبر

3- انجام احراز هویت با مدارک شناسایی

4- اقدام به خرید بیت کوین

نصب کیف پول بیت کوین

 کیف پول بیت کوین در واقع فضایی است که شما بیت کوین های خـود را در آن نگـهداری مـی‌کنید. ایـن کیف پول چیزی شبیه حساب بانکی شما است که می‌توانید نقل و انتقال پولهای خود را در آن انجـام دهید. از طریق این کیف پول شما بیت کوین خود را ذخیره و یا ارسال می کنید. کـیف پول‌هـای بیت کوین انـواع مختلفی دارند و با اسم‌های مختلف عرضه می‌شوند که سعی میکنیم در یک مقـاله جـداگانه به انواع آنهــا بپردازیم، اما اگر از صرافی استفاده می‌کنید که خـودش برای شمـا کـیف پول تشکـیل نمی‎‌دهد برای شـروع می‌توانید از نرم‌افزار (Trust Wallet) استفاده کنید. تراست والت که بیشترین تعداد نصب در بین تمام کیف پول‌های نرم افزاری را دارد.

امنیت را همیشه لحاظ کنید

همانطور که قبلا هم گفتیم تراکنش‌های بیت کوین نیمه‌ناشناس و برگشت‌ناپذیر هستند و اگر به‌دلیل رعایت‌نکردن امنیت لازم، بیت کوین‌های شما به صورت اشتباهی انتقال داده شود، پیگیری آن کار فوق‌العاده سختی است نکته بسیار مهم که باید بدانید این است که  اگر کیف پول شما پاک شود و از آن نسخه پشتیبان نداشته باشید، دیگر بیت کوینی نخواهدی داش، پس لازم هست که از کیف پول خودتان همیشه یک نسخه بک آپ داشته باشید تا درصورت بروز هرگونه مشکل بتوانید پیگیری های لازم را داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که پس از نصب کیف پول برای شما یک رمز 24 کلمه ای ارائه می‌دهند که در نگهداری آن در امنیت کامل باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید. همچنین اگر قصد دارید مبلغ بالایی را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف پول های سخت افزاری مثل لجر است.

پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال معتبر

پس از نصب کیف پول بیت کوین، باید از طریق صرافی های آنلاین ارز دیجیتال بیت کوین مورد نیاز خود را خریداری کنید. همانطور که در بالا هم توضیح دادیم در صرافی ارز دیجیتال تیبوبیت نیاز به انجام مرحله اول نیست و پس از احراز هویت شما در سایت، کیف پول اختصاصی شما به صورت خودکار برای شما ساخته می‌شود.

روش های پرداخت هزینه برای خرید بیت کوین

در صرافی های ارز دیجیتال به چند روش مختلف می‌توانید بیت کوین را خریداری کنید. مرسوم ترین روش خرید استفاده از بازار تتر _ بیت کوین و یا تومان _ بیت کوین است که در ایران حجم  خرید بیت کوین در بازار تومان _ بیت کوین بیشتر است.

انجام احراز هویت با مدارک شناسایی

در صرافی‌های معتبر  ارز دیجیتال، از جمله اکثر صرافی های حال حاضر ایرانی ، پس از ثبت‌نام بایستی با ارسال تصویر مدارک شناسایی خود، احراز هویت کنید. این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ و پولشویی احتمالی انجام می‌شود. مدارک شناسایی لازم برای احراز هویت بستگی به صرافی دارد که شما از آن استفاده میکنید. اما بطور معمول؛ کارت ملی، کارت بانکی به نام خودتان اصلی ترین چیزی است که برای احراز هویت لازم است.

اقدام به خرید بیت کوین

پس از احراز هویت در صرافی می‌توانید حساب خود را با کارت بانکی خود به‌صورت آنلاین شارژ کنید و با ثبت سفارش معامله خود را آغـاز کنید. مبادله ارزهای دیجیتال در صـرافـی‌ها معمولا به دو صورت انجـام می‌‌پذیرد، یا صرافی نقش واسطه را بازی میکند و افراد حقیقی در یک بازار معاملاتی خرید و فروش ارز خود را انجام می‌دهند یا صرافی به صورت مستقیم با کاربران وارد معامله می‌شود.

نکات مهم برای خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین حتما از یک صرافی معتبر ارز دیجیتال استفاده کنید.  در صرافی تیبوبیت مهمترین اولویت ما جلب اعتماد شما است. تمام تلاش ما بر این است که با ایجاد امنیت و سهولت در خرید و فروش، اعتماد شما رو جلب کنیم.

در خرید و فروش ارزهای دیجیتال امنیت را جدی بگیرید و اگر قصد دارید دارایی های خود را در کیف پولی غیر از کیف پول ساخته شده از طریق سایت نگهداری کنید، پیشنهاد ما کیف پولهای سخت افزاری است.



سوالات رایج درباره خرید بیت کوین

سوالات رایج درباره خرید بیت کوین

سوالات رایج درباره خرید بیت کوین

آیا خرید بیت کوین قانونی است؟

در ایران هنوز قانونی برای خریدوفروش ارزهای مجازی تعیین نشده است و خرید و فروش این ارزها غیر قانونی نیست.

بهترین روش تراکنش؟

بهترین روشی وجود ندارد و این کاملا به سلقه شما بر می‌گردد. اما پیشنهاد ما استفاده از صرافی های ارز دیجیتال معتبر است.

خرید بیت کوین بدون احراز هویت امکان پذیر هست؟

فقط از طریق کانال های تلگرامی و اشخاص حقیقی، اما این روش توصیه نمی‌شود.

حتما باید یک بیت کوین خرید؟

خیر، شما به میزان مبلغ دلخواه می‌توانید بخشی از یک بیت کوین را خریداری کنید.

آیا بیت کوین یک طرح پانزی است؟

برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌شود مقاله؛ سوالات اساسی درباره بیت‌کوین را مطالعه فرمایید.

با TIBOBIT اعتماد، اطمینان و امنیت را تجربه کنید.


دسته بندی شده در: