نکات مهم در سرمایه گذاری بیت کوین

سرمایه‌گذاری بیت کوین حاوی نکات بسیار مهمی است که قبل از ورود بایستی به دقت آنهارا مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

  1. خرید و نگهداری
  2. معامله
  3. استخراج
  4. سود دهی کلان
  5. تحقیقات
  6. کیف پول
  7. خریدوفروش
  8. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

از اینکه سرمایه‌گذاری بیت کوین یک عمل پر ریسکی است هیچ شکی نیست . با توجه به نوسانات قیمتی  زیادی که دارد سرمایه گذاری در این حوزه را حتی برای با تجربه ترین افراد نیز کمی سخت و محتاط کرده است. با مرور اینکه تا حالا بارها اتفاق افتاده است که قیمت بیت کوین در یک بازه زمانی 80 درصد ارزش خودش را از دست بدهد می‌توان متوجه شد که سرمایه گذاری در بیت کوین نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها کاری خطرناک تر است.

توجه داشته باشید که بیت کوین شرکـت یا سهام نیست؛ یک ارز اسـت. اگـر هـنوز از ماهیت بیت کوین بی اطلاع هستید و به درک درستی نرسیده‌اید، می‌توانید به مطلب بیت کوین در وبلاگ تیبوبیت سری بزنید. ساده ترین نوع سرمایه گذاری در بیت کوین، خرید آن است. البته راه های دیگری هم وجود دارند که به آنها اشاره میکنیم.

1. خرید و نگه‌داری بیت کوین

اصلی‌ترین راه سرمایه گذاری بیت کوین خرید این ارز و نگه‌داری آن است که اصطلاحا به این روش هودل  (Hodl). هودل شکل تغییر‌یافته کلمه (Hold) به‌معنای «نگه‌داری» است.

2. معامله بیت کوین

معامله بیت کوین، این درواقع همان چیزی است که تریدرها انجام می‌دهند. این کار  با خرید و نگه‌داری (سرمایه‌گذاری بلندمدت در بیت کوین) متفاوت است. اگر تمایل به ترید دارید، بایستی بیت کوین را در قیمتی بالاتر از قیمتی که خرید انجام داده‌اید به فروش برسانید. برای موفق شدن در امر ترید بیت کوین، به دانش و تجربه بالایی نیاز دارید. بازار بیت کوین پر از رقبایی است که به دنبال افراد تازه‌واردی هستند که بدون برنامه سرمایه خود را به باد دهند.

در همین رابطه بخوانید، روش خرید بیت کوین

3. استخراج بیت کوین

یکی دیگر از راه های سودآوری از بیت کوین، ماینینگ بیت کوین است. اما نکته بسیار مهم این است که این راه فقط در‌صورتی سودآور است که در حجم گسترده انجام بگیرد و این یعنی هزینه راه اندازی خیلی بالایی نیاز دارد و همچنین بایستی به نیروی برق ارزان قیمت هم در اختیار شما باشد.

4. سرمایه‌گذاری در طرح های سود ده

در بین این راه‌ها، وب‌سایت‌هایی هم هستند که که ادعای سوددهی کلان به شما می‌کنند، دقت کنید اکثر این وب‌سایت‌ها همان طرح پانزی معروف هستند. آنها در ماه های نخست سودهای دلربایی به شما می‌دهند اما پس از چندی، ناگهان ناپدید می‌شوند و پیگیری قضایی این قبیل سایت ها عملا کار بیهوده ای است.

به وب‌سایت‌هایی که وعده سودهای کلان می‌دهند ، شک کنید!

برای ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال، شما نیازمند یک نقشه راه هستید. در ادامه این مقاله مراحلی که باید قبل از سرمایه‌گذاری به آنها توجه کنید برای شما ذکر کرده‌ایم.

5. مطالعه و تحقیق

اکیدا به شما دوستان عزیز توصیه می‌کنیم هیچ وقت با اتکا به صحبت سایرین وارد هیچ گونه سرمایه ‌گذاری نشوید مخصوصا بازارهای پر نوسان ارزهای دیجیتال. همیشه تحقیقات را خودتان انجام دهید. یادتان باشد تحقیق در این زمینه امری ضروری است.

6. محل نگهداری ارزهای خود را مشخص کنید

همان‌طور‌که پول‌هایتان را در یک حساب بانکی نگهداری می‌کنید، ارزهای دیجیتال هم نیازمند محلی برای نگهداری هستند، که اصطلاحا به آنها کیف پول ارزهای دیجیتال یا والت (Wallet) می‌گویند. در انتخاب کیف پول ها باید چندین نکته را بررسی کنید، از جمله؛ نحوه پشتیبانی ارزها، و امنیت. از‌آن‌جا‌که کیف پول محل نگه‌داری ارزهای شما است، امنیت مهمترین فاکتوری است که باید به آن بسیار توجه کنید.

7. خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال

پس از آنکه با مفاهمی مثل بلاک چین، انواع ارزهای دیجیتال، انواع کیف پول و … آشنا شدید و با نحوه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هم به یک  شناخت نسبی رسیدید، دیگر وقت آن است که خریدوفروش ارزهای دیجیتال را شروع کنید.  همانطور که در مقاله های قبلی هم بیان کردیم،  ارزهای دیجیتال را می‌توان به روشهای مختلفی مثل، گروه‌های اشخاص حقیقی و صرافی های ارز دیجیتال مثل تیبوبیت خریداری کرد. امن‌ترین روش، مراجعه به یک وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال معتبر است.

 با توجه به اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال کار نیاز به یک تجربه خوب دارد، پیشنهاد میکنیم برای ورود، با خریدوفروش تتر که یک استیبل کوین است شروع کنید. از آنجایی که قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار است با خرید تتر مثل این است که شما دلار خریداری کرده‌اید.

قیمت لحظه‌ای تتر را اینجا دنبال کنید.

8. انواع تحلیل سرمایه گذاری

برای اینکه شما بتوانید زمان خرید و فروش یک ارز دیجیتال را به خوبی تشخیص دهید میتواندی از دو تحلیل فاندامنتال و تکنیکال استفاده کنید. تحلیل فاندامنتال، درواقع زیر نظر گرفتن پروژه بر اساس اهداف آن پروژه و اخبار مربوط به آن است. توجه داشته باشید که گاهی اوقات تویت کردن مدیران آن پروژه یا افراد سرشناس در بالا و پایین شدن قیمت یک ارز بسیار تاثیرگذار خواهد بود .تحلیل تکنیکال  اما، با توجه به نمودارها، وضعیتِ قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی و تحلیل می‌‌کند.

نکته اساسی

هیچکس به شما نمیتواند به این سوال پاسخ دهد که وارد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بشوید یا نه؟ جواب این سوال به خیلی از فاکتورها بستگی دارد.فاکتورهایی از جمله میزان شناخت شما از بازارهای مالی، توانایی شما در تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال، نوع شخصیت شما و میزان ریسک پذیری و … . بنابراین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال همانقدر که می‌تواند برای یک فرد سودآور باشد به همان اندازه هم می‌تواند برای شخص دیگری زیان ده باشد.

آرزوی ما برای شما، سودآوری در این بازار است.

پر سود باشید.

یادتان باشد تحقیق در این زمینه امری ضروری است

دسته بندی شده در: