متاورس

در این مقاله سعی کرده ایم که به زبان ساده ای متاورس را توضیح دهیم.

در این نوشته خواهید خواند:

  • متاورس به زبان ساده
  • قابلیت های متاورس
  • ورود به متاورس

متاورس به زبان ساده

اگر چندین سال پیش به شما می‌گفتند می‌توانید در جهانی زندگی کنید که درآن با فردی دیگر که در آن سمت جهان هست، در یک خانه زندگی کنید، یا در هنگام سفر در یک پلتفرم مجازی در محل کار خودتان حاضر شوید، چه فکری می‌کردید؟ چنین تصوراتی را در حال حاضر، “متاورس” به واقعیت تبدیل کرده است.  به متاورس خوش‌‌آمدید.

متاورس یک فضای مجازی است که در آن همه تجربیات این دنیای حقیقی به صورت دیگری در آن امکان پذیر است. اعم از خرید و فروش ملک، ارز، سرمایه‌گذاری، تجارت، تفریحاتی مثل کنسرت و جشنواره‌ها  در آن امکان پذیر است. درواقع متاورس یک نسخه مجازی از همین رفتاری است که در این دنیا در حال انجام آن هستیم.

متاورس برای کارایی خود از ابزارهایی مثل AR  و AR استفاده کرده تا به کمک آنها از مرزهای فیزیکی این دنیا عبور کنه و با ترکیب فضای مجازی با دنیا حقیقی نسل جدیدی از اینترنت و کاربرد آن را به وجود آورد. با این حال باید یادآور شد که متاورس یک مفهوم خیلی جدید نیست و زمانی نگاه‌های بیشتری به سمت آن خیره شد که شرکت فیسبوک با ورود به این حوزه نام تجاری خود را به “متا” تغییر داد.

نکته پر اهمیت در متاورس

آنچه که متاورس را به یک ایده ناب تبدیل می‌کند، امکان استفاده شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ در سراسر دنیا است. این کمپانی‌های بزرگ می‌توانند از مزیت رقابتی تبلیغات بین‌المللی بدون کسب مجوز از نهادهای واسطه یا شخص ثالث برخوردار شوند و به مشتریان خود اجازه دهند تا از راه دور تمام گزینه‌های موجود برای خرید کالا یا دریافت خدمات را بررسی کنند.

پیش از ورود به دنیای متاورس برای سرمایه گذاری بهتر است نگاهی به مقاله نکات مهم سرمایه‌ گذاری داشته باشیم.

قابلیت های دیگر

شخصیت های آواتاری

درواقع این شخصیت های دو یا سه بعدی آواتاری نماینده شخص شما در دنیای متاورسی هستند.

این کاراکتر ها میتوانند با چهره واقعی شما شبیه یا متفاوت باشند.

بلاک چین

یکی از اصلی ترین ستون هایی که متاورس بر آن سوار شده، بلاک چین است. درواقع ایجاد محیطی امن و خصوصی در دنیای متاورس و همچنین همه مبادلات و نقل انتقال های ارزی و تجاری در بستر بلاک چین صورت می‌گیرد.

NFTها

برای اینکه شما بتوانید در دنیای متاورس دارایی های خود را ارزشمند کنید، اثبات منحصر به فرد بودن آن‌ها است و این کاری است که توسط NFTها انجام میشود.

VR و AR

ستون دیگری که متاورس خود را بر آن سوار کرده است، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

درواقع متاورس به کمک این دو توانسته مرزهای فیزیکی دنیای حقیقی را کنار بزند و بستری برای برگزاری جلسات و نشست ها و کنسرت ها و… فراهم آورد.

بطور کلی دنیای متاورس با ارزهای دیجیتال، NFT، و بلاک چین مثل یک تار و پود یک فرش در هم تنیده شده و امکان تصور متاورس بدون آنها کار سختی است. کاربران این دنیا به واسطه همین توکن های غیر مثلی می توانند دارایی های خود را ارزشمند کنند و در بستری مثل بلاک چین از آنها محافظت کنند.

ورود به متاورس

برای ورود به متاورس به تنها چیزی که نیاز است اتصال به اینترنت است. البته که ابزاهای واقعیت مجازی مثل عینک ها، تجربه حضور را شیرین تر و متفاوت تر انجام میکنند اما گاهی با گوشی های خود هم می توانید به برخی از این دنیاها متصل شوید.

متاورس به زبان ساده
ابزاهای واقعیت مجازی مثل عینک ها، تجربه حضور در متاورس را شیرین تر و متفاوت تر میکنند.

فردا را مبادله کنید. www.Trade.Tibobit.com

دسته بندی شده در: