در این مقاله خواهیم خواند:

  • 1. نکات مهم سرمایه‌ گذاری
  • 2. زمان خروج از سرمایه‌ گذاری
  • 3. در نظر گرفتن ریسک
  • 4. سرمایه‌گذاری به جای شرط‌بندی
  • 5. حفظ قدرت خرید
  • 6. دیر نکنید

نکات مهم سرمایه‌ گذاری

برای فهم این نکته که چه نکاتی در سرمایه‌ گذاری مهم هستند، ابتدای باید به این نکته توجه داشت که شما به عنوان سرمایه‌ گذار اغلب از یک چهارچوب مشخص  برای مشاهده جهان سرمایه‌ گذاری استفاده  می‌کنید و به جای اینکه دنبال گزینه‌های بهتری برای نتایج بهتر باشید، دائما زیان را زیر نظر دارید. شما تریجح می‌دهید جریان عمومی را دنبال کنید و یا بر احساسات خاصی تکیه کنید که به شما دائما حس طمع و ترس و ضرر را القا می‌کند. قیبل از هرگونه تصمیم‌گیری خود را آزمایش کنید. ببینید از ابتدا ذهنتان دنبال این است که اگر ضرر کنم چه؟ و یا اینکه شانس برنده شدنتان را بیشتز از ضرر کردن می‌بینید؟

در زمان درست از اسب پیاده شوید

هنوز سرمایه گذارانی وجود دارند که در زمان درست، با قیمت خوبی سهامشان را می‌خرند، اما پس از افت بازار،حتی با گذشت سال ها هنوز امید دارند که قیمت سهمشان به همان قیمت سطح قبلی باز خواهد گشت و به آن امید همچنان سهامشان را نکه داشته‌اند. همانطور که زمان درست سرمایه گذاری و خرید سهام مهم است، به همان اندازه مناسب برای خروج از سهام نیز اهمیت دارد.

ریسک را در نظر داشته باشید

یک سرمایه گذار موفق به خوبی از این واقعیت آگاه است که اگر ریسک را نادیده بگیرد، نمی‌تواند از مزایای ریسک بهره‌مند شود. زمانیکه صحبت از سرمایه گذاری است، این یکی از قوانین اساسی است. برای درک اهمیت سرمایه‌گذاری  در دارایی‌های ریسکی، باید بازده بالایی که از این گونه سرمایه‌گذاری‌ها  به دست می‌آیند در نظر گرفت. به همین ترتیب نیز سرمایه‌گذاری هایی که ریسک اندکی دارند، بازده آنچنانی به همراه نخواهند داشت.

سرمایه‌ گذاری کنید نه شرط‌بندی

در مقوله سرمایه‌ گذاری، الزاما نیازی نیست تا برای مشخص کردن بهترین زمان ورود یا خروج بطور مدام حرکات قیمت و بازار را دنبال کنید. از طرفی هم نمی‌توان به پیش‌بینی افراد مختلف در  خصوص زمان سرمایه‌گذاری اکتفا کرد. با این حال، اگر واقعا قصد دارید سرمایه‌ خود را برای مدت زمانی طولانی جمع آوری کنید، از حدس و گمانه زنی دست بردارید و شروع کنید. حدس و گمان چیزی شبیه به شرط بندی است.

در همین رابطه بخوانید؛ سرمایه‌گذاری بیت کوین

حفظ قدرت خرید

تصمیمات سرمایه‌گ ذاری شما باید به سمت حفظ قدرت خرید باشد نه تضمین. واژه تضمین برای جهانی امن بکار می‌رود که در آن بازارش نوسان قیمت نداشته باشد. درحالی که بازار سهام یکی از مکان‌هایی است که سرمایه‌گذران را با شرایط عدم اطمینان فراوانی روبه‌رو می‌کند.

کار امروز را، امروز انجام دهید.

در همین حال که شما منتظر روزهای آینده برای سرمایه‌ گذاری هستید، خود را از سودهای بسیاری که امروز در بازار وجود دارند محروم می‌کنید. برای برنامه پس‌انداز بلند مدت ، دیدگاه متفاوتی نسبت به اثر بهره مرکب وجود دارد.

فردا را “اینجا” مبادله کنید.