بازارهای ارز دیجیتال

در این مقاله به دلایل رونق گرفتن بازارهای ارز دیجیتال خواهیم پرداخت:

  • 1. چرا بازارهای ارز دیجیتال رونق گرفتند؟
  • 2. عدم نیاز به اعتماد دولت‌ها
  • 3. ریسک کمتر سرمایه‌گذاری
  • 4. دارایی های محدود

چرا بازارهای ارز دیجیتال رونق گرفتند؟

یکی از دلایل رونق گرفتن این بازار در چند سال گذشته، استقبال بسیار خوبی است که از طرف مردم صورت گرفت، علاوه بر مردم، ارزهای مجازی، جای خود را در بین سرمایه‌گذاران قدرتمند و موسسات سرمایه‌گذاری باز کرد. پی‌پل، تسلا، و اسکوئر، نمونه‌ای از این موسسات هستند.

عدم نیاز به اعتماد دولت‌ها

برای سرمــایه گـذاری و ورود در بازارهای ارز دیجیتال نیـازی به اعتماد به دولـت ها نیست. اگـر آن انتظاری را کـه در بازارهای سنتی مالی از دولت‌ها داشته‌اید تا از شما در برابر زیان نوسانات حمایت کند، برآورده نشده، در این بازار نیازی به آن اعتماد نیست.

ریسک کمتر سرمایه‌گذاری

در یک چندسال گذشته و با توجه به رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا یکی از سرمایه گذاری هایی کـه توانست سـود نسبتا مـناسبی را در برداشته باشد، همـین بازار ارز دیجـیتال بود. تا جایـی کـه برخـی از شرکـت‌ها برای جـلوگـیری از کاهش ضـرر خود در این بحـران، بخشی از دارایی خود را در بازاهـا سرمایه‌گـذاری کـردند.

در اینجا بخوانید؛ نکات مهم سرمایه‌گذاری 

دارایی های محدود

باتوجه به اینکه بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای مجازی، مانند طلا محدود هستند، می‌توان از آنها برای ذخیره ارزش سرمایه‌گذاری استفاده کرد. برای مثال، بیت کوین بعنوان یکی از این ارزها، طوری طراحی شده که نهایتاً فقط ۲۱میلیون واحد از این ارز وجود داشته باشد. برای سایر ارزهای دیجیتال، این سقفِ عرضه به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای متفاوت است. این طیف از ۱۸.۹میلیون واحد برای مونرو و دش شروع می‌شود و به ۱۰۰میلیارد واحد برای کوین‌هایی مانند ریپل و ترون می‌رسد.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم، به دلایل رونق گرفتن این بازار در چند سال اخبر، اشاره کرده باشیم. اگـر درباره بیت‌ کوین، سوالاتی ذهن شمـا را درگیر کرده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله؛ سوالات اساسی درباره بیت‌کوین را مطالعه کنید.

قیمت‎‌ها را در لحظه دنبال کنید.

www.Trade.TibobiT.com

دسته بندی شده در: