براک پیرس کیست؟ و چه نقشی در پروژه usdt دارد؟

براک پیرس (Brock Pierce) یک کارآفرین و سرمایه‌دار خطرپذیر با سابقه‌ی گسترده در تأسیس، مشاوره و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مختلف است.

او به پیشرو بودن در بازار “ارزهای دیجیتال داخل بازی‌های رایانه‌ای” شناخته می‌شود و بیش از 500 میلیون دلار برای شرکت هایی که خود تاسیس کرده، جمع آورده است.

او رئیس بنیاد بیت کوین (Bitcoin Fundation)، هم‌بنیانگذار بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital)، هم‌بنیانگذار و رئیس استراتژی در بلاک.وان (Block.one)، عضو هیئت موسس مستر کوین (Mastercoin) و هم‌بنیانگذار ریِیل کوین (RealCoin) است که بعدا به تتر (USDT-Tether) تغییر نام داد.

در سال 2013، پیرس در بنیان‌گذاری “بلاک چین کپیتال – Blockchain Capital” همکاری کرد؛ یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر که روی شرکت‌های بلاک چین تمرکز کرده‌ است.

او رئیس بنیاد بیت کوین (Bitcoin Fundation)، هم‌بنیانگذار بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital)، هم‌بنیانگذار و رئیس استراتژی در بلاک.وان (Block.one)، عضو هیئت موسس مستر کوین (Mastercoin) و هم‌بنیانگذار ریِیل کوین (RealCoin) است که بعدا به تتر (USDT-Tether) تغییر نام داد.

خطرپذیر که روی شرکت‌های بلاک چین تمرکز کرده‌ است. سال بعد او در بنیانگذاری تتر، رمز ارزی که آن را “اولین استیبل‌کوین و رمز ارز وثیقه‌دار” می‌داند، شرکت کرد.

بلاک.وان در سال 2017 ایجاد شد و بیش از 500 میلیون دلار توکن را در قرارداد هوشمند “فروش انبوه ایاس (EOS Crowdsale)” فروخت. این عدد بلاک.وان را به بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین توکن فروخته‌ شده در این قرارداد هوشمند تبدیل کرد.

بلاک چین کپیتال، در سال 2013 تأسیس شد و اولین صندوق سرمایه گذاری متمرکز بر صنعت بلاک چین است و فقط در شرکت‌های فناوری بلاک چین سرمایه گذاری می‌کند. بلاک چین کپیتال بیش از 75 سرمایه‌گذاری در صنعت بلاک چین و در سه صندوق اول خود انجام داده است.

این شرکت توسط شرکت تحلیل داده پیچ بوک (Pitchbook) به عنوان فعال‌ترین صندوق سرمایه گذاری در دنیای فین‌تک معرفی شد .

پیرس یکی از اولین سرمایه‌گذاران در بیت کوین و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در فروش انبوه اتریوم بود.

 او بنیانگذار صرافی آی‌ام‌آی (IMI Exchange)، پیشرو ترین بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای بازی‌ها در جهان با فروش سالانه بیش از 1 میلیارد دلار و کسب‌و‌کارهایی مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs) است که در سال 2016 به قیمت بیش از 100 میلیون دلار فروخته شد.

یکی دیگر از تاسیسات پیرس زم (ZAM)، یکی از بزرگترین رسانه‌های جهان برای گیمرها است که توسط تنسنت (Tencent)، سازنده بازی‌های مثل پابجی و کالاف دیوتی موبایل، در سال 2012 خریداری شد. همچنین او در پروژه‌های بسیار زیادی هم‌بنیان‌گذار بوده‌است که تتر یکی از معروف ترین آن‌هاست.

همچنین او در پروژه‌های بسیار زیادی هم‌بنیان‌گذار بوده‌است که تتر یکی از معروف ترین آن‌هاست.

پیرس استاد دانشگاه سینگیولاریتی (Singularity) است و سخنران محبوبی است که در کنفرانس جهانی میلکن (Milken)، کنگره جهانی موبایل، یو اس سی (USC)، ویرد (Wired)، اینک (INK)، استنفورد (Stanford) و یو‌سی‌ال‌ای (UCLA) سخنرانی کرده است.

دارایی خالص بروک پیرس چقدر است؟

بروک پیرس با دارایی خالص تخمینی بین 700 میلیون دلار تا 1.1 میلیارد دلار در فهرست 20 ثروتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. او حجم بیشتری از دارایی خود از طریق ارزهای دیجیتال به دست آورده است و نیم کمتری از دارایی خود را از طریق بازیگری به دست آورده.

شغل بروک پیرس قبل از ورود به این عرصه چه بود؟

پیرس قبل از این که وارد زمینه ارزهای دیجیتال شود به شغل بازیگری می پرداخت و در زمینه فیلم هایی که مربوطه به کودکان است فعالیت های بسیار خوبی داشته است. وی تا 17 سالگی در زمینه بازیگری فعالیت کرد اما دیگر این فعالیت را ادامه نداد

تحصیلات بروک پیرس چقدر است؟

تا به امروز اطلاعاتی مبنی بر این که وی در چه زمینه ای تحصیلات داشته است و این تحصیلات تا چه مقطعی ادامه داشته است موجود نیست.

البته این موضوع را نیز در نظر می گیریم که اگر وی دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، این موضوع در تمامی سایت های معتبر ارائه می شود. پس ممکن است وی وارد دانشگاه نشده باشد که این موضوع ارائه نشده است.

بروک پیرس کجا زندگی می کند؟

وی در کشور آمریکا به دنیا آمده است و تا به امروز نیز در کشور آمریکا زندگی می کند. او در این کشور به بازیگری پرداخته است و در همین کشور نیز توانسته به عنوان یکی از ثروتمند ترین افراد شناخته شود.

داستان پیدایش تتر

توکن‌های تتر توسط بنیاد تتر صادر می‌شوند. این توکن و بنیاد صادر کننده آن، هر دو در سال 2014 با نام ریِیل کوین (Realcoin) ایجاد شدند و پس از آن، اسم‌شان به تتر (Tether) تغییر پیدا کرد.

براک پیرس (Brock Pierce)، ریو کالینز (Reeve Collins) و کریگ سلرز (Craig Sellars) بنیانگذاران اصلی این ارز دیجیتال هستند که برای اولین بار در لایه Omni، بلاک چین بیت کوین راه اندازی شد. تتر نهایتاً در سال 2015 به عنوان استیبل کوین وارد بازار خرید و فروش شد.

پیرس و همکارانش در ابتدا سه نوع تتر را راه‌اندازی کردند و هر کدام به ارز فیات متفاوتی گره زدند؛ توکن‌ها به هر ارز فیاتی که متصل باشند، به مقدار ارزش آن ارز فیات، ارزش خواهند داشت.

در حال حاضر، تتر متصل به دلار (USDT) بزرگترین استیبل‌کوین دنیا از نظر ارزش بازار است.

همانطور که گفته شد تتر روی پروتکل Omni در بلاک چین بیت کوین ساخته شده‌است. اما امروزه بلاک چین‌های مهم دیگری از جمله اتریوم (Ethereum)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، ترون (TRON)، ایاس (EOS) و لیکوئید نتورک (Liquid Network) دیگر میزبانان توکن‌های تتر هستند.

تیم سازنده تتر

همانطور که گفته شد تتر روی پروتکل Omni در بلاک چین بیت کوین ساخته شده‌است. اما امروزه بلاک چین‌های مهم دیگری از جمله اتریوم (Ethereum)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، ترون (TRON)، ایاس (EOS) و لیکوئید نتورک (Liquid Network) دیگر میزبانان توکن‌های تتر هستند.

Papers Leak هویت کسانی که در صرافی ارز دیجیتال بیت فینیکس به عنوان تیم ساخت ارز دیجیتال تتر فعالیت می‌کنند را فاش کرد. این افراد Philip Potter و Giancarlo Devasini هستند و به عنوان مهر‌ه‌های اصلی شرکت تتر شناسایی می‌شوند.

آنها در معرفی خود می‌‌گویند:

«تتر توسط گروهی از علاقه مندان به بیت کوین و پذیرندگان اولیه که مشتاق تسهیل استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتال بودند، تأسیس شد.

در سال ۲۰۱۴، این شرکت Tether.to را راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین با هدف ایجاد تغییر در سیستم مالی مرسوم با رویکرد مدرن‌تر پول.»

Tether به عنوان اولین پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای تسهیل استفاده دیجیتالی از ارزهای سنتی – یک واحد حسابداری آشنا و پایدار – یک سازوکار انقلابی ایجاد کرده است که شرکت‌های سراسر جهان می‌توانند از آن برای ارائه خدمات مالی فرامرزی دموکراتیک استفاده کنند.

با توکن‌های تتر، مشتریان می‌توانند بدون نوسانات و پیچیدگی‌هایی که معمولاً با یک ارز دیجیتال مرتبط است، با استفاده از بلاک چین به‌عنوان لایه‌های انتقال، با خیال راحت با ارزهای سنتی معامله کنند.

«Tether توسط یک تیم مدیریت ارشد با تجربه گسترده در خدمات مالی، فناوری و انطباق رهبری و مدیریت می‌شود. با تکیه بر تخصص یک تیم متنوع و پویا که در سراسر جهان منعکس شده است، توکن‌های تتر از اولین به بزرگترین استیبل کوین از نظر حجم تبدیل شده‌اند.»

تیم تتر درباره خود چه می‌گوید؟

چشم انداز ما:

چشم انداز شرکت تتر این است که یک محصول انقلابی و رمزنگاری امن بسازد که به قوانین و مقررات امنیتی سختگیرانه و دولتی جهانی پایبند باشد.

با تیم متخصص و پرشوری که در شرکت تتر که داریم به راحتی می‌توانیم در هموارسازی این راه موفق باشیم.

ماموریت ما:

ماموریت شرکت تتر این است که به شما امکان ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های دیجیتال را به صورت شخصی به فرد، در سطح جهانی، آنی و با کسری از هزینه جایگزین‌ها دهیم.

ما می‌خواهیم توکن‌های تتر را در همه جاهایی که می‌توانید از این رمزارز استفاده کنید و در بسیاری از مکان‌هایی که ارزهای دیجیتال در حال حاضر پذیرفته نمی‌شوند قابل استفاده کنیم.

تتر برای تغییر سیستم مالی متعارف از طریق رویکرد مدرن‌تر به پول کار می‌کند.

جهانی، سریع و امن:

با دادن توانایی به مشتریان برای تراکنش با ارزهای سنتی با استفاده از بلاک چین به عنوان لایه‌های حمل و نقل، بدون نوسانات و پیچیدگی‌هایی که معمولاً با یک ارز دیجیتال همراه است، پیشرفت کرده است.

آنچه که تتر پشت سر گذاشت

از زمان تولد تتر تا به امروز این رمزارز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد. در زیر به اتفاقاتی که در سال‌های متمادی برای این ارز افتاد اشاره می‌کنیم:

  • سال ۲۰۱۵: آغاز معاملات تتر
  • سال ۲۰۱۷: هک شدن شبکه تتر و به سرقت رفتن دارایی‌ها به ارزش ۳۱ میلیون دلار
  • سال ۲۰۱۸: ارسال احضاریه از طرف قانون‌گذارها برای ابراز نگرانی به خاطر حمایت نکردن شرکت از تترهای متولد شده با ذخایر کافی
  • سال ۲۰۱۹: متهم شدن تیم سازنده تتر به خاطر پنهان کاری ضرر و زیان‌هایی معادل با ۸۵۰ میلیون دلار

طی فراز و نشیب‌هایی که تتر پشت سر گذاشت، حساسیت‌های قانونی آن هم بیشتر شد. مثلا قانون‌گذاران نسبت به اینکه چنانچه معادل با تترهای متولد شده ذخیره دلاری انجام نشود، ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد جهانی و بازار ارز دیجیتال وارد می‌شود، نگران هستند.

ویژگی‌ها و مزایای تتر

تنها مزیت تتر نقل و انتقالات دارایی‌ها نیست! شرکت تتر، این رمز ارز را برای اهداف بزرگتری ساختند و تا حد زیادی هم در رسیدن به اهداف خود موفق شدند.

به همین دلیل است که تتر در حال حاضر جایگاه بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص داده است و افراد زیادی بخش مهمی از سرمایه خود را به تتر اختصاص داده‌اند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای تتر عبارتند از:

افزایش سرعت تراکنش‌ها

چنانچه تراکنشی در سیستم بانکی بین‌المللی انجام شود، برای ثبت و تایید به چند روز زمان نیاز دارید. این در حالی است که تتر سرعت بالاتری در انجام تراکنش‌ها دارد.

ثبات قیمت

رمز ارزهای متداول دنیای کریپتو کارنسی، دائما نوسانات قیمتی دارند و ارزش‌شان برخی مواقع کاهش و برخی مواقع افزایش دارد. این در صورتی است که ارزش تتر به صورت یکتا و ثابت است و تغییر چندانی نمی‌کند.

کارمزد کم

کارمزد انجام تراکنش‌ها به وسیله تتر مقدار ناچیزی است که حتی می‌توان آن را معادل با صفر دانست. یکی از دلایل محبوبیت تتر نیز کارمزدهای کم برای انجام تراکنش‌ها است که معامله‌گران بسیاری را مشتاق به استفاده از انواع آن می‌کند.

این در حالی است که در شبکه سوییفت برای انجام تراکنش‌ها نیاز به پرداخت کارمزدهای زیادی دارد. یعنی برای هر تراکنش چیزی حدودا ۲۰ تا ۳۰ دلار باید پرداخت کنید.

 به واسطه تتر حتی نیازی برای مراجعه به سیستم بانکی یا صرافی‌ها ندارید، کافیست مبلغی ناچیز بابت کارمزد شبکه بلاکچین بپردازید و نقل و انتقالات‌تان را در زیر چند دقیقه انجام دهید.

کارایی بیشتر نسبت به ارزهای فیات

برای انجام معاملات با ارزهای فیات دردسرهای زیادی وجود دارد. مثلا دسترسی به آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست.

همچنین هر ارز فیات ماهیت دولتی مخصوص به خود را دارد که در روند کار صرافی‌ها مشکل به وجود می‌آورد. اما با انواع استیبل کوین مثل تتر این مشکل برطرف می‌شود.

حفظ سرمایه

به واسطه تتر می‌توانید سرمایه‌تان را از خطر نوسانات شدید بازار حفظ کنید. مثلا شاید قصد خرید رمز ارز خاصی را دارید اما نزدیک به خط مقاومت است!

در اینجا می‌توانید سرمایه را تبدیل به تتر کنید و منتظر بمانید تا ارز مورد نظر به خط حمایت برسد. در این زمان تتر از سرمایه شما محافظت می‌کند تا زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری فرا برسد.

حفظ سود معاملات

فرض کنید مقداری بیت کوین دارید و قرار است بیت کوین‌های خود را در رمز ارز دیگری برای افزایش سود سرمایه‌گذاری کنید.

شما سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهید و سود هم می‌کنید. ولی حالا اگر قصد فروش بیت کوین‌ها را دارید، با مشکلی روبرو هستید به نام کاهش ارزش دلاری. بازار ارزهای دیجیتال پر نوسان است و ممکن است در هنگام عرضه بیت کوین و تبدیل آن به دلار، با کاهش ارز دلاری مواجه شوید.

 در این حالت نه تنها سود نمی‌کنید بلکه در اکثر مواقع ضررهای زیادی هم دامن‌گیرتان می‌شوند.

تصور کنید می‌خواهید با تتر معاملات را انجام دهید. شما به وسیله تتر مقداری رمز ارز می‌خرید، چنانچه سود کردید، تترهایتان بیشتر می‌شود و سرمایه شما افزایش می‌یابد.

این افزایش سرمایه دوام دارد چرا که مقدار تتر یکسان و کم نوسان است.

تتر، استیبل کوینی با فراز و نشیب‌های بسیار

تتر یکی از رمزارزهای محبوب بازار برای سرمایه‌گذاری است. اما توجه داشته باشید که بازار کریپتو همواره دستخوش هیجانات و تلاطم‌های بزرگ است.

 به همین دلیل قبل از هرگونه اقدام برای سرمایه‌گذاری روی تتر وضعیت بازار را به خوبی بررسی کنید و از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال کمک بگیرید تا بتوانید نسبت به آینده این رمزارز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متحمل ضررهای مالی سنگین نشوید.

سایر مقاله های مرتبط با بیت کوین را اینجا دنبال کنید.

قیمت‎‌ها را در لحظه دنبال کنید.

www.Trade.TibobiT.com

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,