سوالات اساسی درباره بیت‌کوین

در این مقاله، به سوالات اساسی درباره بیت‌کوین، پاسخ می‌دهیم:

آیا بیت‌کوین برای استفاده مجرمین است؟
آیا بیت‌کوین هک می‌شود؟
آیا همه ارزهای دیجیتال روزی به قیمت بیت‌کوین می‌رسند؟
آیا بیت‌کوین یک طرح پانزی است؟
حتما باید یک بیت‌کوین کامل خرید؟

آیا بیت‌کوین برای استفاده مجرمین است؟

اولین سوال اساسی درباره بیت‌کوین، استفاده مجرمین از بیت‌کوین است. طـبق تحقیقاتی که در سال 2020 انجـام شد، تنها 1/1 درصـد از فعـالـیت های حـوزه ارز دیجـیتال مربوط به فعـالیت‌های غیرقـانونی است. یعنی نزدیک به 98 درصد تراکنش‌ها قانونی هستند.یادتان باشد که مجرمان هنوز پول نقد را به هرچیز دیگری بیشتر ترجیح می‌دهند.

آیا بیت‌کوین هک می‌شود؟

یکی دیگر از اساسی‌ ترین سوال درباره بیت‌کوین، امکان هک شدن آن است. بیت‌کوین از زمام پیدایش خود تا کنون هـنوز هک نشده است. باید توجه داشت که این صرافی‌ها هستند که هک شده‌اند نه خود بیت‌کوین. ویژگـی غیرمتمرکز بودن بیت‌کوین آن را از بسیاری حمـلات سایبری در امنیت نگه داشته است.

آیا همه ارزهای دیجیتال روزی به قیمت بیت‌کوین می‌رسند؟

این درسـت است که بیت‌کوین هم روزی قیمت خیلی پایینی داشته است اما این بدیـن مـعنی نیست که سایر ارزهای دیجیتال هم روزی به ارزش بیت‌کوین خواهند رسید. درواقع عوامل بسیار زیادی برای ارزشمند شدن یک ارز دیجیتال وجود دارد.

در این باره بخوانید؛ چرا بازارهای ارز دیجیتال رونق گرفتند؟

آیا بیت‌کوین یک طرح پانزی است؟

باید به این نکته تجه داشت که سودهای کلان، اصلی‌ترین وعده‌هایی است که در طرح‌های پانزی می‌دهند. اما بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است و بستری است برای سرمـایه‌گذاری که البته قـول سودی هـم به کسی نداده اسـت و مثل سایر بازارهـا امکان ضرر کردن هم در این نوع سرمایه گذاری وجود دارد.

حتما باید یک بیت‌کوین کامل خرید؟

گاهی افرادی که تازه با بیت‌کوین آشنا می‌شوند از قیمت آن شوکه شده و با فکر اینکه توان مالی خرید یک بیت‌کوین هم ندارند نا امید می‌شوند. باید گفت شما می‌توانید بخش اندکـی از یک بیت‌کوین را خـریداری کنید و با افزایش قیمت بیت‌کوین سهم شما هم رشد خواهد کرد.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم، به سوالات اساسی درباره بیت‌کوین به شکلی مختصر و مفید پاسخ داده باشیم. اگـر درباره سرمایه‌گـذاری در بازارهای مالی مثل بیت‌کوین، سوالاتی ذهن شمـا را درگیر کرده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله؛ نکات مهم سرمایه‌گذاری را مطالعه کنید.

آینده را اینجا مبادله کنید.

دسته بندی شده در: