در دهه‌ی اخیر، بازار ارزهای دیجیتال و به‌ویژه بیت کوین به سرعت در حال توسعه بوده. شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان به دنبال راهکارهایی هستند تا از این نوع ارزها بهره‌مند شوند.

یکی از برترین شرکت‌های فناوری که در این زمینه نقش مهمی را بازی می‌کند، مایکروسافت است. در این مقاله، ما به بررسی تاریخچه، تصمیمات، و تأثیرات پذیرش بیت کوین توسط مایکروسافت می‌پردازیم.

ظهور بیت کوین

بیت کوین، ارز دیجیتالی که توسط شخص یا گروهی تحت نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 معرفی شد. بیت کوین به سرعت به یک ارز جهانی تبدیل شد. این ارز بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین ساخته شده است.

رشد بیت کوین

پس از معرفی، بیت کوین به سرعت جذب توجه کاربران و سرمایه‌گذاران جهانی شد. ارزش اولیه‌اش در سنگینی کم بود، اما با گذشت زمان ارزش بیت کوین به شدت افزایش یافت و این ارز به یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شد

پذیرش بیت کوین توسط مایکروسافت

شروع همکاری با بیت کوین

مایکروسافت، به عنوان یکی از پیشروهای صنعت فناوری، از زمان ظهور بیت کوین به دنبال فرصت‌های همکاری با این ارز دیجیتال بود.

اولین قدم مهم مایکروسافت به سوی پذیرش بیت کوین در سال 2014 بود. در این سال، این شرکت اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند با استفاده از بیت کوین، محصولات و خدمات مایکروسافت را خریداری کنند

شرکت مایکروسافت بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت در بازی ها، اپلیکیشن ها و سایر محتوای دیجیتالی که از سوی ویندوز، ویندوز فون و پلتفرم های XBOX انتخاب می شوند، قرار می دهد.

شرکت مایکروسافت می گوید فقط در کمتر از 15 دقیقه کاربران می توانند با استفاده از کیف پول دیجیتال خود بیت کوین را جا به جا کنند و این قابلیت بر روی کامپیوترهای رومیزی، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها نیز قابل استفاده است. سقف مبلغ پول دیجیتال قابل جا به جایی به این روش، 1000 دلار است.

سرویس مذکور توسط شرکت پردازنده Bitpay راه اندازی شده است و در حال حاضر در دسترس کلیه کاربران در ایالات متحده قرار دارد و آن ها می توانند با انتخاب فروشگاه های آنلاین مایکروسافت روزانه تا سقف 1000 دلار را جا به جا کنند.

شرکت مایکروسافت با شفافیت بیان می کند که این امکان وجود ندارد که  با استفاده از بیت کوین از کالاها و خدمات مایکروسافت «به صورت همزمان» خرید انجام دهند.

اریک لوکارد، معاونت فروشگاه جهانی مایکروسافت می گوید : « کاربرد واحدهای پول دیجیتالی نظیر بیت کوین، در میان طرفداران خود در حال گسترش است. با این که هنوز جریان اصلی پرداخت ها نمی باشد.

ما انتظار داریم این گسترش همواره ادامه یابد و به مردم امکان انجام خرید کالاها و خدمات ما را نیز بدهد و ما در لبه جلویی حرکت این روند قرار بگیریم.»

گسترش استفاده از بیت کوین

بیل گیتس، رئیس مایکروسافت در حمایت از بیت کوین به عنوان بخشی از کار خود برای هدایت فرایندهای مالی و شمول مؤسسه «بیل اند ملیندا گیتس» صحبت می کند.

از آن زمان، مایکروسافت به سرعت در جهت گسترش استفاده از بیت کوین پیش رفته و امکانات جدیدی را به این روش پرداخت افزوده است. همچنین، شرکت‌های تابعه مایکروسافت نیز در این حوزه مشغول به فعالیت شده و به ترویج استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند.

 تأثیرات پذیرش بیت کوین

ارتقاء اعتبار مایکروسافت

پذیرش بیت کوین افزایش اعتبار و قابلیت‌های فنی مایکروسافت را دربر داشت . این تصمیم نشان‌دهنده تعهد این شرکت به نوآوری و پیشروی در حوزه‌های مالی است.

 تجربه کاربری بهتر

استفاده از بیت کوین به کاربران مایکروسافت امکان پرداخت‌های سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر را فراهم کرده است.

 این تغییرات تجربه خریداران را بهبود بخشیده و بازار جدیدی را برای مایکروسافت ایجاد کرده است

مزایای پذیرش بیت‌کوین برای مایکروسافت:

تسهیل معاملات بین‌المللی:

با پذیرش بیت‌کوین، مایکروسافت می‌تواند معاملات بین‌المللی را تسهیل کرده و نیاز به تبدیل ارزها و مشکلات مربوط به تفاوت ارزی را کاهش دهد. این اقدام به صورت مستقیم باعث افزایش سرعت و کارآمدی در معاملات می‌شود.

گسترش دسترسی به بازارها:

مشتریان مایکروسافت حالا می‌توانند از هر نقطه‌ای از جهان، بدون درگیری با مسائل ارزی، از خدمات و محصولات شرکت استفاده کنند. این توسعه دسترسی به بازارهای بین‌المللی را برای مایکروسافت گسترده‌تر می‌کند.

افزایش اعتبار و اعتماد مشتری:

پذیرش بیت‌کوین توسط یک شرکت بزرگ مانند مایکروسافت، باعث افزایش اعتماد مشتریان و سهام‌داران می‌شود. این اقدام نشان‌دهنده تعهد مایکروسافت به نوآوری و تغییرات در عرصه‌های مالی می‌باشد.

امنیت بیشتر در معاملات:

با بهره‌مندی از تکنولوژی بلاک‌چین که پایه بیت‌کوین است، امنیت معاملات افزایش یافته و خطرات امنیتی کاهش می‌یابد. این امر به مشتریان اطمینان می‌دهد که معاملات آن‌ها به صورت کاملاً امن صورت می‌پذیرد.

نتیجه‌گیری

پذیرش بیت کوین توسط مایکروسافت نه تنها به ارتقاء اکوسیستم مالی دیجیتال کمک کرده است بلکه به این شرکت امکان دسترسی به بازارهای جدید و مختلف را فراهم کرده است. تصمیمات گذشته و استراتژی‌های اجرایی مایکروسافت در زمینه بیت کوین، نمونه‌ای از تاثیرگذارترین تغییرات در صنعت فناوری و مالی معاصر را به ما نشان می‌دهد.

سایر مقاله های مرتبط با بیت کوین را اینجا دنبال کنید.

پر سود باشید.

قیمت‎‌ها را در لحظه دنبال کنید.

www.Trade.TibobiT.com

دسته بندی شده در: